Нөлөөллийн маркетинг гэсэн ойлголт өнөөдөр Уламжлалт маркетингийн арга хэрэгслүүдийг ардаа орхиж, маркетеруудын заавал сонгодог идэвхжүүлэлтийн томоохон хэрэгсэл болж хөгжөөд байна. Энэ нь дижитал технологийн олон шийдлүүд бий болж, хэрэглээ огцом өсч байгаатай холбоотой. Нөлөөллийн маркетинг гэдэг нь нэр нөлөө бүхий хүмүүсийг ашиглаж, түүний үзэл бодол, үйл хөдлөлийг нь дагадаг бүлэг хүмүүст нөлөөлөл үзүүлэх замаар брэндээ таниулах, нэр хүндийг өсгөх, тодорхой агуулга бүхий мессежийг зорилтот бүлэгтээ хүргэх арга, ажиллагааг хэлдэг. Нөлөөллийн маркетингийн гол амин сүнс нь “итгэлцэл” байдаг.
Эдгээр судалгаанаас харахад өнөөдөр хэрэглэгчид брэндээ магтаж, давуу талуудыг нь хэт дөвийлгөсөн уламжлалт сурталчилгаанаас илүү бусад хүмүүсийн тухайн брэндэд өгөх үнэлгээ, хэрэглээний туршлага, сэтгэгдэлд итгэдэг болсон байна. Ингээд орчин үеийн маркетингад чухал байр суурь эзлээд байгаа нөлөөллийн маркетингийг онлайн сувгууд ашиглан хэрхэн үр дүнтэй хийх талаар алхмуудыг танилцуулъя.
1. Зорилгоо тодорхойл
Үүнд: reach, engagement, click зэргээс гадна боруулалт, өөрийн вэбсайт руу хандсан хүний тоо, брэндийн танигдсан байдал гэх мэт үзүүлэлтүүдийг оруулж болно.
2. Ашиглах онлайн сувгуудаа сонго
Өнөөдөр бид блогууд, Youtube, Twitter, Pinterest, Facebook, Instagram гэх мэт маш өргөн сувгуудтай болсон. Суваг бүр өөр өөрийн гэсэн ялгаатай бүлгүүдээс бүрддэг. Нэн тэргүүнд яг аль бүлэгт мэдээллээ хүргэх нь оновчтой вэ гэдгээс хамаарч сувгаа сонгох хэрэгтэй. Эдгээр сувгуудыг хольц болгон ашиглах боломж нээлттэй. Гол нь бид суваг бүрийн онцлогт тохирсон мессеж, түүх зохиох л чухал.
3. Таны брэндийг төлөөлж чадахуйц, итгэл төрүүлэхээр нүүр царайг хайж ол
Таны сонгосон хүн танай брэндийн илэрхийлэл, нүүр царай болох учир сонгохоосоо өмнө түүний талаар нарийвчилсэн судалгаа хий.
Нөлөөлөгчөөр сонгож байгаа хүнийхээ зөвхөн дагагчийн тоог хараад сонголт хийж болохгүй. Маш олон дагагчтай нэг хүнд их хэмжээний мөнгө өгч, сурталчилгаа хийлгэснээс түүнийг бодвол харьцангуй цөөн дагагчтай хэд хэдэн хүнд тухайн мөнгөө хувааж өгөөд, арай олон хүнээр, дараалласан, харьцангуй урт хугацаанд сурталчилгаа хийх арга замыг сонгох нь оновчтой байдаг.
4. Нөлөөлөгчийг сонгох
Нөлөөлөгчөөр сонгох гэж байгаа хүн чинь таны брэндийн дуу хоолойтой нэгдмэл дуу хоолойтой байх ёстой. Энэ шаардлагад нийцэх, боломжит нэр дэвшигчийг олох хэд хэдэн арга бий. Үүнд:
Нөлөөлөгчөөр сонгогдох хүн дараах шаарлагуудад тохирч байвал сайн. Үүнд: Брэндийн агуулга, хэрэглээтэй нийцэж байх
Нөлөөллийн маркетинг ашиглана гэдэг нь хэн нэгэн олны танил, алдартай од таны бүтээгдэхүүн үйлчилгээг худалдаж авахыг фэнүүддээ уриалах, шахалтанд оруулахыг хэлдэггүй, таны сонгосон нүүр царай танай бүтээгдэхүүн үйлчилгээний давуу талуудыг өөрийн постоороо дамжуулан бага багаар мэдээллэж, аяндаа фэнүүд нь тухайн брэндийн талаар эерэг ойлголттой болж, худалдан авах сэдэл төрүүлэхийг хэлдэг.
5. Мэдээлэл оруулах хугацаагаа төлөвлө
Нөлөөллийн компанит ажлыг үр дүнтэй болгохын тулд бусад сурталчилгаа мэдээллийн ажлуудтайгаа хугацааг нь уяж, нарийн дэс дараатай төлөвлөх хэрэгтэй. Жишээ нь арга хэмжээ, вэбсайтуудаар тавигдах нийтлэл, хэвлэлийн мэдээ, блог дээр тавигдах шинэ мэдээлэл зэрэг нь нөлөөллийн посттой уялдсанаар зорилтот хэрэглэгчдийг худалдан авалтын шийдвэр гаргах шат руу хурдан авч ирэхэд түлхэц болдог.
6. Нийтэд хүргэхийн өмнө контентоо хяна
Нөлөөллийн контентийг нийтэд хүргэхийн өмнө тухайн контент танай компанит ажилтай нийцэж байгаа эсэх, цаг хугацааны хувьд таарч тохирч байгаа эсэхийг дахин нэг нягталж байх хэрэгтэй. Нүүр царай болсон хүндээ постоо бүтээлч байдлаар, бие даан бэлтгэх эрх мэдлийг өгсөн ч тухайн пост нийтэд хүрэхийн өмнө заавал хянаж байх шаардлагатай.
7. Контентийн хүртээмжээ байнга өсгө
Нөлөөллийн пост орохын өмнө болон дараа тухайн постыг дэмжсэн коммент, чөлөөт мэдээлэл зэргийг оруулж, үндсэн постоо дэмжих арга хэмжээ авах нь үр дүнтэй. Энэ талаар нүүр царайгаар сонгогдсон хүнтэйгээ мөн урьдчилан тохирно. Түүний дагагч тухайн бүтээгдэхүүн, үйлчилгээний талаар асууж тодруулбал тэрээр хариулахад хэзээд бэлэн байх ёстой.
8. Үр дүнгээ хэмж
Бусад компанит ажлын адилаар Нөлөөллийн компанит ажлынхаа үр дүнг мөн хэмжиж байх хэрэгтэй. Үр дүнгээ хэмжихдээ эхлээд дараах асуултуудад хариулаарай.
Нөлөөллийн компанит ажлыг амжилттай явуулахад анхаарах хэд хэдэн зүйл бий. Үүнд:
Нөлөөллийн маркетингийг ашиглахдаа та дээрх зөвлөгөөг дагаснаар зорилтот бүлэгтэйгээ илүү гүнзгий холбоо тогтоох, брэндээ оновчтой таниулах, мэдээллийг зорилтот бүлэгт үр дүнтэй хүргэх, итгэлцэл үүсгэхэд тус дэм болно гэдэгт итгэлтэй байна. Нөлөөллийн маркетингийн талаар илүү дэлгэрэнгүй зөвлөгөө, мэдээлэл авах болон мэргэжлийн төвшинд хийлгэхээр бол бидэнд хандаарай.